سخت افزار

مهدی داورپناه

مهدی داورپناه

سخت افزار

بنام آنکه گذشته ، حال و آینده ام را متناسب با ظرفیتم رغم زده است .بنام خداوند یکتا،توانا و بسیار بخشنده .
بنده مهدی داورپناه متولد 1366/1/21 در شهرستان سرسبز گرگان ساکن می باشم . تخصص بنده در تعمیرات
سخت افزار های : رایانه رو میزی (pc) ، انواع لپ تاپ و بازیابی اطلاعات انواع حافظه نگهدارنده اطلاعات از جمله
هارد دیسک ها می باشد و خیلی خوشحال میشوم اطلاعات اجمالی در مورد این نوع سخت افزار ها در اختیارتان
قرار دهم تا بیشتر از پیش با اینگونه قطعات آشنایی پیدا کنید.
با تشکر فراوان از مدیریت سایت بیان
مهدی داورپناه

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
نویسندگان

۲ مطلب توسط «مهدی داورپناه» ثبت شده است

سلام بر شما عزیزان

هارد دیسک ها یا( H.D.D : Hard Disk Drive) از لحاظ سرعت و شکل ظاهری به چند دسته : IDE,PATA,SATA تقسیم میشوند.
صرف نظر از مدل های خیلی قدیمی میتوان گفت هارد های آی دی ای قدیمی ترین مدل هاردهای موجود در بازار هستند این نوع هارد ها با سرعت 5400 دور در دقیقه (RPM) ساخته و به بازار عرضه شد که میتوان گفت قدیمترین و قدرتمند ترین کارخانه سازنده آنها شرکت بزرگ Maxtor میباشد البته نمی توان از برندهای معروفی چون : Hitachi,Western Digital,Toshiba نیز گذشت ولی چیزی که خیلی مشهود بود نداشتن توانایی رقابت این شرکت ها با غول سازنده هارد های ابتدای (Maxtor) که از همان آغاز با قدرت استارت زد و با نبود رقیب قوی همانند خود، خیلی سریع در تمام دنیا بازار خود را بدست آورد . البته در سال های آتی شرکت های فوق توانستند با تلاش روز افزون  از این شرکت قدرتمند پیشه بگیرند . تا آنجا که امروزه این شرکت قدرتمند ضمن از دادن جایگاه خود مجبور شده با شرکت قوی و معروف دیگری بنام Seagate ادغام شود، و با نشان تجاری این شرکت به فعالیت خود ادامه دهد .

در روز های پیشه رو حتما شما عزیزان را با ساختمان اصلی یک هارد دیسک بیشتر آشنا خواهم کرد. تا به کمک هم بتوانیم بیش از پیش اطلاعات خود را گسترش دهیم البته با نظرات و انتقاد های خود میتوانید ضمن یاری بنده مایه دلگرمی بنده به ادامه کار باشید.

با تشکر از همه شما
مهدی

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۰:۲۳
مهدی داورپناه
سلام بر همه عزیزان

در این جا قصد دارم شما را با مشخصه های اولیه یک لپ تاپ آشنا سازم . اولین مشخصه یک لپ تاپ و یا بهتر است بگوییم اولین فرق لپ تاپ با سخت افزار های مشابه اش از قبیل : نوت بوک ، تب لت و هر سخت افزار پرتابل دیگری اینچ صفحه نمایش می باشد .
اینچ صفحه نمایش یک لپ تاپ از " 14 استارت خورده و نهایتا به " 17 ختم میشود یعنی اینکه لپ تاپی نیست که صفحه نمایشش " 18 یا ... باشد دومین فرق یک لپ تاپ قدرت پردازنده مرکزی آن است البته بطور مفصل در مورد آن در آینده بحث خواهیم کرد.

با تشکر
دوستدار همیشگی شما مهدی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۷:۳۱
مهدی داورپناه